BŁĄD P2 ORAZ H5 AGREGAT VRF MIDEA
Błąd P2 oraz H5 Agregat VRF MIDEA. Diagnoza Naprawa Agregatów VRF marki MIDEA zlokalizowanych na dachu budynku biurowego PIP w Katowicach. Weryfikacja z elementem zaskoczenia.
Zostaliśmy wezwani przez zaprzyjaźniona firmę do PIPu w Katowicach w celu zweryfikowania, dlaczego na połówce jednego z pięter nie działa klimatyzacja.
Szybka weryfikacja pokazała, że nie chłodzi kilkanaście jednostek wewnętrznych spiętych pod jeden agregat VRF.
Po krótkich oględzinach okazało się, że problem dotyka 2 układów chłodniczych połączonych w system VRF.
Pocieszeniem w tym przypadku miał być się fakt, że w obu agregatach systemu klimatyzacji marki Midea wyświetla się dokładnie ten sam błąd P2.
JAK ZDIAGNOZOWAĆ AGREGAT VRF MIDEA?
Pierwsze co należy uczynić, to demontaż obudowy agregatu… WRÓĆ! – może by tak najpierw zaglądnąć na wyświetlacz jednostki wewnętrznej klimatyzatora?… Czemu by nie! Tylko w tym przypadku siedzenie i patrzenie na wyświetlacze jednostek nic by nie dało – dlaczego? Nie wie nikt! – wyświetlacz pokazywał normalną prace, bez błędów, bez nakierowania gdzie szukać dalej.
No to czeka nas wędrówka na dach budynku gdzie zlokalizowanych jest 8 agregatów VRF MIDEA.
Po zdjęciu obudowy, okazało się, że na płycie głównej agregatu znajduje się wyświetlacz informujący o błędzie P2. Midea jest firmą na tyle przyjazną instalatorom, że umieściła na wewnętrznej stornie osłony agregatu listę najczęściej występujących błędów w klimatyzacji VRF. Nie ws
BŁĄD P2 AGREGAT VRF MIDEA
Błąd P2- oznacza błąd czujnika niskiego ciśnienia. Jak to rozumieć? Jak działa taki czujnik?
opcja nr 1 – w układzie jest dziura – nieszczelność przez która uciekł czynnik chłodniczy (r410a)
opcja nr 2 – czujnik ciśnienia jest uszkodzony, czynnik jest, a czujnik pokazuje co innego (agregat nie działa)
Jak działa czujnik niskiego ciśnienia w klimatyzacji VRF?
Najczęściej pod wejścia czujnika niskiego ciśnienia LP (low pressure) podpięty jest 1 lub nawet 2 czujniki połączone szeregowo – jeden przez drugi.
W większości przypadków, jak i w tym omawianym, czujnik niskiego ciśnienia posiada 2 stany, oraz ma bardzo prostą, mechaniczną budowę:
– Normalna praca i ciśnienie powyżej – 0,5 lub 1 bar ZWARTY
– Brak czynnika, lub spadek ciśnienia poniżej – 0,5 lub 1 bar ROZWARTY
JAK ZDIAGNOZOWAĆ CZUJNIK NISKIEGO CIŚNIENIA?
1.Odczytać parametry ciśnień ON i OFF i jego stany z naklejki czujnika niskiego ciśnienia.
2.Sprawdzić miernikiem ciągłość czujnika niskiego ciśnienia – ZWARTY/ROZWARTY
3.Podpiąć manometry chłodnicze i sprawdzić ciśnienie. Jeśli ciśnienie czynnika chłodniczego jest normalne (w zależności od temperatury otoczenia) włożyć zworkę i sprawdzić czy układ ruszy i działa normalnie.
– Jeśli tak, prawdopodobnie czujnik jest uszkodzony.
– Jeśli nie, czynnika jest na tyle mało, że ciśnienie podczas pracy spada – szukaj nieszczelności
BŁĄD H5 VRF MIDEA
błąd h5 w systemie klimatyzacji VRF Midea oznacza nic innego jak kilkukrotne wystąpienie, pod rząd, błędu P2 mówiącego o przekroczeniu progu ciśnienia na ssaniu sprężarki. Błąd ten pojawił się po kilkukrotnym wpięciu i wypięciu zworki czujnika niskiego ciśnienia.
Błąd ten znika kiedy czujnik jest sprawny i działa na niego ciśnienie powyżej granicznej wartości – Najczęściej gdy jest ZWARTY
PODSUMOWANIE
Podczas pobytu na dachu przy agregatach czas potrafi dłużyc się w nieskończoność. Szczególnie jeśli przyjdzie wam ściągać cały czynnik z okładu by utwierdzić się w przekonaniu, że wszystko jest w porządku. Czasem z nudów rodzą się dziwne myśli i hipotezy na temat badanych układów VRF. Ale jak wytłumaczyć występowanie błędów odpowiedzialnych za wskazanie niskiego ciśnienia w 2 z 8 układów VRF zmienioną kolejnością faz?
Co chińczyki mieli na uwadze kodując ten błąd w taki sposób i nie podając takiej informacji na obudowie? Tego chyba nie wie nawet serwis fabryczny Midei który po nas przyjechał. Może główny inżynier fabryki miał akurat gorszy dzień. A może …
Dla nas najważniejsze, że układ po zamianie 2 kabelków działa znów normalnie 🙂
Najlepiej nasze zmagania z Mideą zobaczcie sami: